Utställare e-day

Talent Recruitment
Rekrytering & Bemanning

 

Läs mer

Talent Recruitment

Rekrytering

Grundades år 2014

23 Anställda | Verksamma i Sverige


Om Oss

Vi är ett rekryterings- och konsultbolag specialiserat på permanenta rekryteringar och konsulttillsättningar av operativa och transaktionsintensiva roller inom ekonomi. Vi har vårt fokus på kandidaten och genom vårt kvalitativa och uppdaterade nätverk har vi tillsatt över 800 kandidater i Stockholm. Genom att uteslutande arbeta med tjänster inom ekonomi säkerställer vi kvalité och träffsäkerhet.

Vi rekryterar:

  • Ekonomiassistenter
  • Redovisningsekonomer
  • Junior Controllers

    Talent Recruitment är en del av Finance Recruitment och tillsammans levererar vi specialistkompetens inom hela ekonomiområdet. Vi är idag 23 medarbetare och omsätter över 120 miljoner SEK. Med marknadens starkaste nätverk och ett tydligt fokus inom vårt specialistområde har vi erfarenheten och kunskapen som krävs för att säkerställa att rätt kandidat tillsätts rätt uppdrag.


    Våra värderingar

    Det är vårt mål att skapa en organisation som genomsyras av gemenskap och framgångssträvan. Tillsammans bygger vi starka team, stöttar varandra och lever efter våra fem grundvärderingar:

  • Fun: Ha kul på jobbet och med dina kollegor. Ge energi till personerna runt omkring dig.
  • Flexible: Var anpassningsbar, öppen för nya synsätt och hjälp till utanför din roll
  • Accurate: Var punktlig, noggrann och genomför ditt arbete med högsta träffsäkerhet
  • Honest: Vi talar till varandra, inte om varandra. Håll vad du lovar, och sätt korrekta förväntingsnivåer.
  • Engaged: Ha en hög målfokusering och ”go the extra mile”

    Vi är specialister. Istället för att rekrytera inom många branscher, har vi valt att nischa oss på ekonomi och administration. Det innebär att vi känner våra kandidater mycket väl. Det innebär också att vi har en stor förståelse för våra uppdragsgivare och deras behov. Vi är snabba. Eftersom vi redan har ett stort nätverk av kandidater som vi känner, behöver vi inte börja om från början vid varje rekrytering. Ofta kan vi fylla en vakans inom en eller ett par dagar. Vi är serviceinriktade. Vi går alltid den extra milen för att både våra kandidater och uppdragsgivare ska bli så nöjda som möjligt.



  • PWC

    PWC
    Revision, redovisning, skatt och konsulttjänst

     

    Läs mer

    PWC

    Revision, redovisning, skatt & konsulttjänster

    Grundades år 1933

    Cirka 3 600 Anställda | Verksamma i mer än 150 länder.


    Om oss

    PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 50 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi har 100 kontor i landet och 3 600 medarbetare. Global expertis PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 157 länder och har cirka 208 000 medarbetare. Som medlem i PwC-nätverket har vi tillgång till resurser, metoder, kunskap och expertis inom hela det internationella nätverket. Det är kombinationen av global expertis och lokal närhet som gör oss framgångsrika.

    Våra värderingar

    Inom PwC-nätverket har vi en gemensam uppförandekod, Code of Conduct, som är gemensam för alla medarbetare. Koden innehåller affärsetiska principer och betonar vikten av att våra medarbetare alltid bär med sig ett gott förhållningssätt i frågor som rör till exempel mänskliga rättigheter, social rättvisa och miljömässig hänsyn. Den bygger på våra kärnvärden Teamwork, Leadership och Excellence. Teamwork Vi kommer fram till de bästa lösningarna i samarbete med kollegor och kunder – ett samarbete som är förutsättningen för att vi ska kunna leverera rätt kompetens och rätt lösning utifrån kundens specifika behov. Leadership Vi leder varje uppdrag genom nytänkande, ansvarstagande och handlingskraft. Excellence PwC:s kunder har rätt att alltid förvänta sig hög kvalitet i det vi levererar, men vår målsättning är högre än så. Vi strävar alltid efter att åstadkomma något utöver det kunderna förväntar sig.



    asd

    Bredablick Förvaltning
    Ekonomi & Teknisk förvaltning

     

    Läs mer
    PE

    Bredablick Förvaltning

    Ekonomi & Teknisk förvaltning

    Grundades år 2009

    Cirka 250 Anställda | Verksamma i Sverige


    Om Oss

    Bredablick Förvaltning är ett expansivt bolag med inriktning på ekonomisk och teknisk fastighetsförvaltning. Företaget skapar och förädlar värden för bostadsrättsföreningar, privata fastighetsägare och fastighetsbolag. Företaget har regionkontor i Stockholm, Göteborg och Helsingborg. Vårt huvudkontor ligger i Malmö.

    Våra värderingar

    Vår organisation har inga glastak. Befordringar bestäms inte av ålder eller år i företaget utan av vad du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en snabb karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Kraven vi ställer är bland de tuffaste i branschen. I gengäld erbjuder vi en resa fylld med spännande och utvecklande uppgifter.



    asdasd

    Student Consulting
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer
    Stundet Consulting

    Student Consulting

    Bemanning- & rekrytering

    Grundades år 1997

    Cirka 11 000 Anställda | Verksamma i Sverige, Norge och Danmark. Skandinaviens största jobbnätverk för ung personal.


    Om oss

    StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag som är specialiserat på studenter, akademiker och unga i karriären. Vi har under det senaste året hjälpt över 11 000 personer ut i jobb i Sverige, Norge och Danmark. Vi erbjuder dig att ta del av Skandinaviens största jobbnätverk för ung personal. Vårt nätverk består av 150 uppdragsorter, över 2 500 kunder och 13 800 beställare. StudentConsulting startades 1997 som ett företag som gav studenter extrajobb, men är idag mycket mer än så. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av unga människor där ni som studenter, nyexaminerade akademiker och unga i karriären hittar ert arbete via oss samtidigt som företagen hittar sina framtida medarbetare. StudentConsulting är kollektivavtalsanslutna och är ett auktoriserat bemannings- samt rekryteringsföretag.

    Våra värderingar

    StudentConsulting är ett värderingsstyrt företag och vi har gemensamt i verksamheten tagit fram våra fyra kärnvärden; Resultat, Engagemang, Enkelhet och Team. Våra kärnvärden representerar vad vi står för och är grunden i bolaget. Dessa värderingar går som en röd tråd genom hela organisationen och är riktlinjer i beteenden och beslut. Värderingarna ger oss en grund att stå på och hjälper oss att fatta beslut som skapar och underhåller vår företagskultur. Vi är övertygade om att en stark värdegrund leder till hög kvalitet och hög servicenivå i vår relation till kandidater, kunder och medarbetare.



     

    Handelsbanken
    Bank & Finans

    Läs mer

    Handelsbanken

    Bank & Finans

    Grundat år 1871

    Cirka 12 000 Anställda | Banken har landsomfattande kontorsnät i Sverige, Storbritannien, Danmark, Finland, Norge och Nederländerna vilka ses som hemmamarknader, och bedriver verksamhet i mer än 20 länder.


    Om oss

    Den personliga kontakten mellan människor är utgångspunkten för lyckade bankaffärer. Tycker vi. Det har vi tyckt sedan 1871, när banken grundades. De goda relationerna är förmodligen anledningen till att vi fortsätter vara en stabil bank år efter år, med framgångsrika affärer och nöjda kunder. Det är egentligen rätt enkelt. Allt handlar om långsiktighet. För oss är det helt naturligt att bedriva en hållbar bank över tid, där vi värnar om kunder, medarbetare och miljö. Med ett stort engagemang för samhället och det lokala näringslivet. Man kan helt enkelt säga att det som är viktigt för dig är minst lika viktigt för oss.

    Hos oss är varje bankkontor en egen liten bank, som fattar egna beslut om sina egna kunder. Vi vill ge snabb service och finnas tillgängliga i varje situation. Därför ser vi till att våra kunder kan välja om de vill möta oss på bankkontoret, webben, appar eller via telefon.

    Som medarbetare i Handelsbanken finns stora möjligheter att utvecklas åt det håll som intresserar dig mest – oavsett om du vill bli rådgivare, chef, specialist eller satsa på en internationell karriär. Välkommen till en bank med lång erfarenhet i branschen.

    Läs mer på handelsbanken.com/sv/careers

    Våra värderingar

    Hos oss är alla viktiga. Vi kommer från olika platser med olika bakgrund, erfarenhet och utbildning. Vi har olika perspektiv, tänker olika och bidrar därför på olika sätt. Allt detta försöker vi dra nytta av i vår verksamhet. Varje dag. Vi har en stark tro på människan och uppmuntrar egna initiativ. Vi söker innovativa lösningar och uppskattar förmågan att tänka tvärt om. Utgångspunkten i allt vi gör är att vi har en stark drivkraft att göra våra kunder nöjda. Vi har ett genuint intresse för att göra affärer, och dessa gör vi alltid med kundens bästa som utgångspunkt. Förmågan att sätta kunden i centrum är en förutsättning för att lyckas hos oss. I Handelsbanken har det alltid varit självklart att arbeta hållbart och långsiktigt. Därför arbetar vi aktivt med hållbarhetsfrågor i alla delar av banken varje dag,vare sig det gäller källsortering på det lokala bankkontoret eller hållbara placeringslösningar för våra kunder.



    academic work

     

    Academic Work 
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer
    PE

    Academic Work

    Bemanning- & rekrytering

    Grundades år 1998

    Cirka 75 Anställda | Verksamma i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Schweiz.


    Om Oss

    Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som förmedlar jobb till Young Professionals. Till målgruppen Young Professionals hör akademiker i början av sina karriärer, antingen när de studerar eller upp till fem år efter examen. Det är vår nisch och en målgrupp vi tror på. Genom oss kan studerande och nyexade ekonomer få meriterande deltidsjobb, heltidsarbeten, sommarjobb och talangprogram, knyta viktiga kontakter och få en kickstart i karriären.

    Ekonomi är ett av Academic Works största affärsområden och vi vet att ni som har valt den karriärvägen har oändliga möjligheter i er framtida framgång. Detta ser vi även inom Academic Work, där många börjar som assistent under studietiden och sedan gör raketkarriär inom företaget. Under 2017 rekryterade vi 300 och anställde 1700 personer inom ekonomi, som alla valde att kickstarta eller testa karriär-vingarna via oss, varför gör inte du samma sak?

    Vi på Academic Work vill stötta och följa er genom er framgångssaga och karriär och det är därför vi valt att ännu en gång medverka på E-day och är stolta partners till SÖFRE!

    Våra värderingar

    Academic Work började med att en grupp nära vänner kom på idéen att matcha studenter med företag. Atmosfären i den lilla källaren på KTH där de först satt var en mix av målmedvetenhet, fokus, samarbete, svett och tårar. Men framförallt skrattades det. Den där speciella atmosfären har aldrig lämnat Academic Work. En företagskultur betyder ingenting om den bara står nedskriven på ett papper som sedan stuvats undan någonstans. Kultur är någonting levande och precis som allt annat levande behöver kulturen andra för att växa och utvecklas, den måste levas varje dag genom varje medarbetare. På Academic Work får vår kultur just den hjälp som behövs. Hur det är möjligt? För att vi har värderingar som är enkla att förstå och samtidigt väldigt viktiga - Share energy, Beat yesterday och Show heart.



    SEB

    SEB
    Bank & Finans 

    Läs mer

    SEB

    Bank & Finans

    Grundat år 1856

    Cirka 15 500 anställda | I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge , Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner


    Om oss

    SEB har ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider. Att arbeta i SEB innebär att vara med om en spännande resa. Drivet av digital transformation och strävan att inkludera hållbarhet som en naturlig del av det vi gör kommer vi att fortsätta att ändra våra förutsättningar. Det innebär att det blir än viktigare för oss att fortsätta utveckla våra medarbetare och hitta nya talanger, med rätt kompetens och värderingar.

    Våra värderingar

    Kunderna först
    Våra kunders behov kommer först och vi utgår alltid ifrån hur vi kan skapa verkligt värde för dem.

    Engagemang
    Vi är personligen måna om våra kunders framgång och tar eget ansvar för hur vi agerar.

    Enkelhet
    Vi strävar efter att förenkla det som är komplext.

    Samarbete
    Vi åstadkommer mer genom att arbeta tillsammans



    EY

    EY
    Revision, juridik, ekonomi & konsulttjänster

    Läs mer
    PE

    EY

    Revision, juridik, ekonomi och konsulttjänster

    Grundades år 1949

    Cirka 260 000 Anställda | Verksamma i över 150 länder.


    Om Oss

    EY is a values-driven company and our values are alive and important to us. The process of developing our values was partly based on the demands placed on our company and our industry, and partly on the image that people around the world had of our corporate culture.

    ► People who demonstrate integrity, respect, and teaming. We are often told that we have an excellent EY spirit which is probably due to the fact that we have such a strong team spirit. We're all working towards the same objectives and our company culture encourages us to teach one another what we know. There are no sharp elbows or internal rivalry here. We treat one another with respect, no matter what level you are at in the company. Integrity is about taking personal responsibility to act in the correct manner. This means that we turn down assignments that are not in line with the professional standards of our company.

    ► People with energy, enthusiasm, and the courage to lead. EY is a progressive company that wants to make an impact on its industry and the community. We provide clients with training and we are visible in the media and press. We have challenging growth targets and we aspire to attain a leading position in the industry. In order to accomplish this, it is important to have motivated employees who want to develop and are interested in making an impact and a difference.

    ► People who build relationships based on doing the right thing. In our opinion, professionalism is about being social, honest and service-oriented, as well as being responsible, proficient and delivering on our promises. The close collaborative relationship of the service lines allows us to leverage the combined expertise of the firm.



    CivilEkonomerna

    Civil Ekonomerna
    Fackförbund

    Läs mer

    Civil Ekonomerna

    Fackförbund

    Grundades år 1936

    Cirka 40 Anställda | Verksamma i hela Sverige och är största nätverket för ekonomer.


    Om Oss

    Med 44 000 medlemmar är Civilekonomerna Sveriges största nätverk för ekonomer och den självklara partnern genom hela karriären. Vi arbetar för att stärka våra medlemmar i viktiga frågor som lön, balans i livet, kompetensutveckling och jämställdhet. Ingen kan ekonomer som vi. Medlemskapet är helt kostnadsfritt för studenter under hela studietiden, max sex år.

    Våra värderingar

    Civilekonomerna fokuserar på individens behov. Det är en ledstjärna i vår roll som förbund och intresseorganisation. Våra värderingar handlar om professionalismens betydelse för en positiv samhällsutveckling; arbetets värde som grund för välstånd och personlig utveckling samt en positiv inställning till ekonomisk tillväxt och internationalisering.



    Grant Thornton
    Revisions- & konsultföretag

    Läs mer
    Stundet Consulting

    Grant Thornton

    Bemanning- & rekrytering

    Grundades år 1950

    Cirka 1 200 Anställda | Verksamma i hela världen.


    Om oss

    Grant Thornton är Sveriges enda stora revisions- och konsultföretag med fullt fokus på ägarledda bolag. Det innebär unika möjligheter för dig som vill utvecklas i din karriär. Inget sätter sådan fart på din utveckling som riktigt intressanta arbetsuppgifter. Hos oss får du ta ett helhetsansvar och du jobbar ofta direkt med kundens ledning. För att stå rustad inför de utmaningar du möts av i ditt dagliga arbete får du gå ett individuellt anpassat utbildningsprogram.

    Våra värderingar

    Vi tror på ett samhälle där alla arbetar tillsammans för att ta tillvara på näringslivets innovationskraft och potential. Att arbeta med entreprenörer för att skapa framgångsrika tillväxtbolag är vår drivkraft.

    Genom att ge ansvarsfulla, hållbara och framtidsinriktade råd till dynamiska ägarledda företag, bidrar vi inte bara till arbetstillfällen utan också till bättre miljö, större social inkludering och stärkt konkurrenskraft. Framtiden kommer ställa nya krav på både kompetens och sätt att arbeta. Den insikten motiverar oss att ständigt prova nya vägar med det yttersta målet att skapa värde tillsammans med våra kunder. För att kunna nå vår vision arbetar vi integrerat med hållbarhet i hela vår verksamhet.

    Vi har även fokus på de hållbarhetsområden där vi har störst påverkan ur hållbarhets och affärsstrategiskt perspektiv och som prioriterats högst av Grant Thorntons intressenter. Våra prioriterade områden, öka hållbar rådgivning, hållbart arbetsliv och tillväxt i samhället genomsyrar vår övergripande strategi och våra affärsmål för 2018 - 2021.



    Drivhuset
    Affärsutveckling

    Läs mer

    Drivhuset

    Affärsutveckling

    Grundades år 2013

    3 Anställda | Verksamma Sverige & Finland


    Om Oss

    Vi hjälper entreprenörer att utveckla deras färdigheter, för att ta sig an vilken idé som helst. Genom strukturerad process framtagen tillsammans med Chalmers Entreprenörskapsskola tillämpar Drivhuset affärsutvecklingsmetoden Loopa. Under våra processer ser vi till att involvera kunderna i ett tidigt stadium för att värdera våra hypoteser kring deras utmaningar och därmed hur vi på bästa sätt kan skapa värde för kunderna.

  • Vi erbjuder individuell rådgivning, som är sekretessbelagd där vi utvecklar dina affärsidéer eller dina entreprenöriella färdigheter.
  • Vi anordnar en mötesplats för entreprenörer att kunna träffas varje vecka för att hjälpa och motivera varandra med sina olika affärsidéer. Detta kallar vi coworking.
  • Vi anordnar många föreläsningar och workshops varje termin med teman kopplat till eget företagande och entreprenörskap.



    Våra värderingar

    Hos oss är alla studenter välkomna, oavsett vad du studerar. Vi lägger inga värderingar i idéerna eller dig som kommer till oss, dvs vi låter dina kunder ha svaret om affärsidén håller eller inte. Vad vi gör är att vi guidar dig genom hela uppstartsprocessen och bistår med rådgivning oavsett hur långt du kommit. Inga idéer är för små eller för stora för oss. Vi väljer inte våra vinnare, utan vi skapar vinnare. Alla våra tjänster är kostnadsfria och kommer alltid vara det. Vad vi begär från dig i motprestation är ditt engagemang.



  • Unionen

    Unionen
    Fackförbund

    Läs mer
    Unionen

    Unionen

    Fackförbund

    Grundades år 2008

    Cirka 900 Anställda


    Om oss

    Unionen är Sveriges största tjänstemannaförbund för dig som vill jobba på den privata arbetsmarknaden efter examen. Alltså i näringslivet. Just nu är vi Sveriges – och världens – snabbast växande fackförbund med 620.000 medlemmar. För endast 100 kronor blir du studentmedlem hela studietiden oavsett hur länge du studerar. Förutom att se till att du är trygg på extrajobbet och sommarjobbet så stöttar vi dig med rabatter, stipendier och ger dig chansen att delta på utvecklande seminarier. När det är dags att helt ta klivet ut i arbetslivet ser vi till att du får experthjälp med CV, personligt brev och intervjuteknik samt löner och villkor. Vi hjälper dig också på vägen med ett unikt kontaktnät på några av Sveriges populäraste arbetsplatser.

    Våra värderingar

    Unionen är en medlemsstyrd organisation som bygger på solidaritet och värderingar som värnar grundläggande demokratiska principer i samhället, respekten för jämställdhet, jämlikhet, och mångfald samt alla människors lika värde. Förbundet är partipolitiskt obundet.



    BDO
    Rådgivning, Revision och Företagsservice

    Läs mer

    BDO

    Rådgivning, Revision och Företagsservice

    Grundades år 1948

    Cirka 700 anställda i Sverige, 64 000 anställda världen över | Verksamma i fler än 160 länder.


    Om Oss

    BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer. Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Hos oss handlar det om att erbjuda det lilla extra. Vi är ödmjuka inför våra kunders behov och är duktiga på att lyssna och förstå. Vi brinner för service, tycker om människor och vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Vi tror det är just det som gjort att vi för sjätte året i rad har branschens nöjdaste kunder, något som vi självklart är otroligt stolta över.

    Våra värderingar

    Relationsdrivna
    Vi sätter människor främst. Vi verkar för inkluderande arbetsmiljö där lagarbete och relationer är nyckelfaktorer för vår framgång.

    Servicedrivna
    Vi brinner för service och eftersträvar att hela tiden leverera marknadens bästa kundupplevelse. Varje dag, i alla kanaler, i våra möten och på alla sätt.

    Progressiva
    I en komplex, digital och föränderlig värld vill vi vara framåtblickande. Därför arbetar vi för en kultur där nya idéer får liv och där anställda kan växa såväl som människor som professionella.

    Kompetenta
    Kunskap som konkurrensfördel. Att vara bäst på service kräver bred branschkunskap och djup spetskompetens. Dessa två egenskaper delar vi både med varandra och våra kunder.

    Proaktiva
    Vi ligger steget före vad gäller personligt engagemang och ansvar. Det innebär att vi håller våra löften och levererar på våra åtaganden, såväl mot kunder som medarbetare.



    Attendo
    V
    ård & Omsorg

    Läs mer
    Ecster

    Attendo

    Vård & Omsorg

    Grundades år 1985

    Cirka 24 000 anställda | Verksamma i Sverige, Norge, Finland & Danmark


    Om Oss

    Attendo är ett av Sveriges ledande omsorgsföretag och funnits sedan 1985 och är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi har över 24 000 medarbetare och vi växer ständigt och har ett kontinuerligt behov av kompetent personal. Ekonomifunktionen består av ca 60 personer. Lön- och reskontraavdelningen sitter i Mölndal och redovisningsavdelningen i Stockholm. Controlleravdelningen arbetar i Stockholm, Göteborg och Malmö.



    Våra värderingar

    Våra tre värderingar – kompetens, engagemang och omtanke – fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra och kunderna. Tillsammans hjälper de oss att förverkliga vår vision. Vår vision är vårt mest övergripande syfte; att stärka individen. Att stärka individen betyder att:

  • Varje individ känner sig delaktig och lyssnad på.
  • Varje individ känner sig bemött med respekt och värme.
  • Varje individ känner stöd till självständighet.
  • Varje individ känner sig trygg och säker.
  • Varje individ upplever att livskvaliteten påverkas positivt.



  • View Ledger AB
    Rådgivare

    Läs mer

    View Ledger AB

    Rådgivare

    Grundades år 2004

    Cirka 200 Anställda | Verksamma i Sverige & Norge


    Om Oss

    VIEW Ledger AB är en del av VIEW - koncernen som bildades 2004 och är en ledande leverantör av ekonomisystem och redovisningstjänster via molnet. Vi använder det internetbaserade ekonomisystemet Xledger samt Fortnox med dess unika funktionalitet, vilket bland annat innefattar kundanpassad arbetsfördelning och en automatiserad arbetsprocess.

    Vårt mål är att vara kundens ekonomiavdelning och leverera ständigt uppdaterad redovisning, som alltid är tillgänglig, för bättre insyn och en förenklad vardag. Som kund ska man känna att vi fungerar som en intern ekonomiavdelning som karakteriseras av innovation, kvalitet och god service.






    Gazella
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer

    Gazella

    Bemanning & rekrytering

    Grundades år

    Cirka Anställda | Verksamma


    Om Oss

    Företaget återkommer med information.



    Våra värderingar

    Företaget återkommer med information.



    jurek

    Jurek
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer

    Jurek

    Rekrytering och bemanning

    Grundades år 2006

    Cirka 250 anställda | Verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall


    Om Oss

    Jurek grundades 2016 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Bland våra kunder finns Sveriges största företag, men också statliga myndigheter och många mellan och små företag. Kort och gott kan vi erbjuda alla typer av uppdrag och anställningar – i många fall roller som annars aldrig kommer ut på den öppna arbetsmarknaden.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och kortare uppdrag.

    Vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har nyligen gjort ett nyförvärv av ett specialistföretag inom HR (ID-Entity) och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri för femte året rad.

    Våra värderingar

    Vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden.

    Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk.

    Rätt person på rätt plats

    Vi sätter stor heder i att alltid hitta rätt person till rätt plats. För oss innebär det mer än att ha rätt kvalifikationer på ett CV. Det innebär att man även passar in i företagskulturen och kan anpassa sig efter kundens visioner och målsättningar.



    Aspia
    Redovisning, lön & rådgivning 

    Läs mer
    Aspia

    Aspia

    Redovisning, lön & rådgivning

    Grundades år 2018

    Verksamma i norden


    Om Oss

    Idag är vi nästan 1 450 anställda som jobbar inom våra tjänsteområden redovisning, lön och rådgivning eller inom någon av affärsstödsenheterna, till exempel HR, Marknad, Finance eller IT. Vi hjälper idag cirka 37 000 företag att växa och förverkliga sina drömmar. Precis som Aspias logotyp visar – två jämnstora bubblor med stark sammanhållning – samarbetar vi med företagare och växer sida vid sida. Redan från starten är vi en av de ledande aktörerna på marknaden.Medarbetarna är vår allra största tillgång och vår samlade expertis gör oss troligtvis till den största kunskapsbanken i Norden när det gäller företagande. Vår expertis tillsammans med vårt digitala affärssystem MyBusiness gör att vi kan erbjuda allt som behövs för att driva företag och hantera ekonomin på ett riktigt bra sätt. Tack vare MyBusiness är tjänsterna alltid tillgängliga – dygnet runt, året om. På kort tid har Aspia blivit en lockande arbetsgivare – både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

    Våra värderingar

    Aspias tre värderingar:

  • Together We want ideas and individuals to grow with us - through differences and collaboration in an inclusive, fun and creative environment. No matter the competence, no matter background we believe in co- creation.
  • Professional We take pride in our work. We are a progressive business partner and deliver high quality services. We are humble but confident that our unique competence make a difference for customers and colleagues. We strive to exceed expectations.
  • Challenge

  • azets

    Azets
    Ekonomi- & HR/lönetjänster

    Läs mer
    Aspia

    Azets

    Ekonomi- & HR/lönetjänster

    Grundades år 2016

    Cirka 3000 anställda | Verksamma norden.


    Om Oss

    Våra 3000 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 20 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter. Azets är ett nytt företag med en rik historia. Vi bildades 2016 som ett resultat av Vismas försäljning av Business Process Outsourcing-divisionen. Under många år har vi levererat tjänster inom redovisning, lön, HR och finansiell rådgivning via 80 kontor i Norden. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Med tiden har vi utvecklat en unik kombination av erfarenhet, smarta lösningar och kunskap om lokala regelverk. Automation och digitalisering har skapat många möjligheter för våra kunder. Vi har ständigt utvecklat nya och användarvänliga lösningar för att förbättra kundernas verksamheter. På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

    Våra värderingar


    • Personal
    • Accurate
    • Responsible
    • One step ahead
    Vår vision är att se till att våra kunder lyckas. Azets förenklar och stödjer verksamheter i deras tillväxt. Vi använder skräddarsydd teknologi för att omvandla data till insikter. Och vi utvecklar verktyg och ger råd för att hjälpa våra kunder att minska kostnader och öka konkurrenskraft.



    finansförbundet

    Finansförbundet
    Fackförening 


    Läs mer
    Aspia

    Finansförbundet

    Fackförening

    Grundades år 1889

    Cirka 48 anställda | Verksamma i över 18 länder på tre kontinenter


    Om Oss

    Finansförbundet är Sveriges största fackliga organisation inom bank- och finansbranschen. Vi är det självklara valet för alla som arbetar inom finansbranschen, oavsett utbildningsbakgrund och befattning. Vi vet vad som är bra villkor, bra lön och bra arbetsmiljö i finansbranschen.

    Våra värderingar

    Varför medlemskap? Vill du jobba inom bank och finans och undrar hur du får in en fot i branschen? Vilka dina rättigheter är när du sommarjobbar? Eller behöver du hjälp med ditt CV? Du tjänar på att ha koll på dina rättigheter och skyldigheter, i såväl ditt eget arbetsliv som branschen i stort. Ju bättre förberedd du är, desto mer redo kommer du att känna dig när det är dags att ta steget ut i arbetslivet. Hur mycket du får ut av ditt medlemskap beror till stor del på dig själv och hur mycket du vill nyttja våra tjänster. Ju mer aktiv du är, desto mer får du tillbaka. Vårt mål är att göra din övergång från studielivet till arbetslivet så smidig och framgångsrik som möjligt.
    • Genom ditt medlemskap får du tillgång till
    • branschspecifik lönestatistik
    • rådgivning och stöd av förbundets ombudsmän som är arbetsrättsspecialister
    • gratis seminarier
    • branschnyheter
    • lönestatistik
    • söka-jobb-tips
    • rabatter och förmåner
    Hos våra ombudsmän kan du få hjälp med både personlig rådgivning och namn på företagskontakter. Finansförbundets styrka är att vi har förtroendevalda på arbetsplatserna som är experter på vad som händer i företaget. Genom dessa kan du vara med och påverka den dag du börjar arbeta.



    ST

    Fackförbundet ST
    Fackförbund

    Läs mer

    Fackförbundet ST

    Fackförbund

    Grundades år 1904

    Cirka 10000 anställda | Verksamma i Sverige


    Om Oss

    Karriär i staten I staten finns många spännande jobb för den som är ung och välutbildad med samhällsengagemang. Och det är inte vilka jobb som helst – de handlar om att styra och utveckla Sverige. De närmsta åren blir inte mindre än 142 000 jobb lediga i staten! Två av tre statliga arbetsgivare säger att de ser ett ökat rekryteringsbehov. En annan tydlig trend är att behovet av specialistfunktioner ökar. 2015 hade 76 procent av alla statligt anställda eftergymnasial utbildning, att jämföra med 48 procent på arbetsmarknaden i stort. Staten är inte löneledande, skattefinansierad verksamhet brukar inte vara det. Däremot får den som arbetar i staten kompensation genom bra förmåner som facket drivit igenom. Till exempel har anställda i staten generösa semestervillkor, bra pensionsavtal och kompensation för förlorad inkomst i samband med föräldraledighet och sjukskrivning. Om du är intresserad av internationellt arbete finns det stora möjligheter för dig! Inom staten finns det ett sjuttiotal myndigheter som har ett utlandsuppdrag, bland annat Sida och Utrikesdepartementet med Sveriges alla ambassader. Om du har siktet inställt på en specifik arbetsplats eller typ av tjänst inom staten så kan en annan statlig tjänst fungera som en språngbräda. Statliga arbetsgivare värdesätter nämligen erfarenhet av det arbetssätt som kännetecknar alla statliga jobb; till exempel kunskap om offentlighetsprincipen och att arbeta i en verksamhet som styrs av regeringens regleringsbrev. De som redan arbetar inom staten uppskattar att deras arbetsuppgifter är samhällsbyggande. Många tycker också att det finns en samarbetskultur på jobbet och balans mellan arbete och fritid.

    Våra värderingar

    ST är fackförbundet för dig som väljer att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag. Vi organiserar anställda inom myndigheter, statliga bolag, stiftelser samt universitet och högskolor. Vi har 95 000 medlemmar och är därmed det största förbundet inom den statliga sektorn. Vi erbjuder ett studentmedlemskap som räcker hela studietiden. Medlemskapet kostar hundra kronor och ger fördelar såsom: - Intervjuträning - CV-granskning - Rabatterat medlemskap första året som yrkesverksam - Fri tillgång till arbetsrättslig rådgivning - STs medlemstidning Publikt - Möjligheten att ansöka om internationella STs stipendium - Yrkesföreläsningar och studiebesök.



    Student Node
    Event & Rekrytering 

    Läs mer

    Student Node

    Event & Rekrytering

    Grundades år 2016

    2 Anställda | Verksamma i Sverige


    Om Oss

    Vi är länken mellan studenter och arbetsgivare. Vårt främsta mål för studenter är att det ska vara enkelt att få kontakter, insikter och jobb hos relevanta arbetsgivare. Gå med i vårt karriärnätverk för att få träffa bra arbetsgivare på träffar som afterwork, frukostar, presentationer och andra event där du bygger ditt kontaktnät och får en fot in i branschen. Välkommen att gå med på StudentNode.com redan idag!

    Idag har vi ett samarbete med Poolia som gör att vi kan ge relevanta jobberbjudanden, headhunta och bjuda in dig till ännu fler karriärrelaterade aktiviteter.

    Våra värderingar

    Vi har en startup-kultur där du får mycket eget ansvar och lära dig mycket. Utväxlingen och kunskapsutvecklingen hos dig som individ är väldigt snabb eftersom du ofta blir ansvarig för slutprodukten inom området du jobbar i. Vi är kreativa, passionerade, ansvarsfulla och sociala. Passar du in, kontakta oss idag.



    Polismyndigheten
    Offentlig Verksamhet

    Läs mer

    Polismyndigheten

    Offentlig Verksamhet

    Cirka 30 000 Anställda | Verksamma i Sverige


    Om Oss

    Vi är Sveriges största myndighet med över 10 000 civilanställda och 20 000 poliser. Hos oss finns inte mindre än 200 olika civila tjänster och våra arbetsuppgifter sträcker sig allt ifrån att utreda ekonomisk brottslighet till att utveckla webtjänster för svenska medborgare. Det finns ett politiskt mål att vi ska bli 10 000 fler fram till 2024. Kom till vår monter och prata om hur du kan hjälpa oss att nå målet och fortsätta hålla Sverige tryggt och säkert.


    Våra värderingar

    Vår vision är att vara en svensk polis som gör hela Sverige tryggt och säkert. Tillsammans leder vi det brottbekämpande arbetet på ett effektivt sätt och nära medborgarna. Våra tre övergripande mål inför 2024 är:

  • Effektiv brottsbekämpning och uppklaring
  • Stark lokal närvaro
  • Attraktiv arbetsplats och samarbetspartner





  • Otiga 
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer

    Otiga

    Rekrytering & Bemanning

    7 Anställda | Verksamma i två länder


    Om Oss

    Som anställd hos Otiga Stockholm vill vi att du ska känna tillhörighet. Vi värnar om långvariga relationer där vi alltid kan hålla vad vi lovat dig som anställd och hos våra kunder. Därför jobbar vi hårt och engagerat för att alltid finnas tillgängliga för dig. Vi på Otiga kan den lokala marknaden och dess arbetsplatser. Det gör att vi kan matcha dig perfekt, så att din nya arbetsplats känns helt rätt för dig. När du börjar på ditt nya arbete sköter vi introduktionen till den nya arbetsplatsen och dessutom ansvarar vi för att du får all nödvändig information, samt den uppföljning och stöttning som du behöver för att kunna göra ett bra jobb.


    Våra värderingar

  • Kvalité: Gedigen erfarenhet av rekrytering tillsammans med ett lokalt förankrat nätverk, gör oss på Otiga experter på att hitta, sålla och intervjua potentiella medarbetare till våra kunder.

  • Engagemang: Vi värnar om långvariga relationer där vi alltid kan hålla vad vi lovat dig som anställd och våra kunder. Därför jobbar vi hårt och engagerat för att alltid finnas tillgängliga för dig.

  • Enkelhet: Enkelhet är en konst som alla människor tycker om eftersom den skapar trygghet. Därför förenklar vi alltid så mycket vi kan för våra kunder och konsulter.

  • Glädje: Det som skapar arbetsglädje hos oss är att vi brinner för att hjälpa människor att hitta rätt. Det vet vi att våra kunder och konsulter känner när de väljer oss som samarbetspartner.



  • Management Events
    Business services

    Läs mer

    Management Events

    Business services

    Grundades år 1994

    Cirka 350 anställda | Verksamma i Europa


    Om Oss

    At Management Events we bring together the visionary leaders of the world by organizing more than 150 innovative B2B events per year. During these events we matchmake customer needs with business solutions.

    Our story started in Finland in 1994 when our founder decided to help Finnish people to network effectively. Since then we have facilitated more than a million 1-2-1 business meetings in our invitation-only events. And with success; we now operate across Europe and Asia and have 13 offices worldwide.

    If you have a commercial mindset, are not afraid of tackling targets, want to thrive in an international environment where performance is rewarded and celebrated together, come see us at our stand!

    Våra värderingar

    Our secrets of success include most importantly our people and active everyday leadership with diverse incentive models. The excellence of our delivery is built on effective processes and our proprietary software on matchmaking, which enables well-timed and relevant meetings for our customers.

    We are a fast-paced and dynamic organization with endless passion for our customers. Big part of our DNA is a winning together mentality - around every successful individual is a great team. We like to celebrate success for instance with company trips to Lapland or incentive ski-holidays. Clarity and responsibility comes from within, we make sure everyone knows the connection of their daily work to the bigger goals of our company. Development and exploring new opportunities is everyday life at Management Events; embracing the new is dominant mindset for our teams. And with success; all of our current team managers are promoted from within!

    Agila
    Rekrytering & Bemanning

    Läs mer

    Agila

    Rekrytering & Bemanning

    Grundades år 2008

    Cirka 70 anställda | Verksamma i Sverige & Norge


    Om Oss

    Vi har varit verksamma sedan 2008 och arbetar idag med bemanning och rekrytering av sjuksköterskor, läkare, socionomer, lärare och terapeuter. Vi har vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm och har lokalkontor i Malmö och Piteå. Totalt är vi cirka 70 personer som arbetar på våra kontor.

    Kvalitét och miljö är otroligt viktigt för oss och vi är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001.

    För oss är samhällsengagemang en naturlig och viktig fråga. Vi skänker kontinuerligt en del av verksamhetens överskott till välgörande ändamål. Plan Sverige, Nattvandrarna, Giving People och Mustaschkampen är exempel på organisationer som Agila löpande har gett bidrag till.

    Våra värderingar

    Våra värderingar beskrivs genom attityder. De beskriver hur vi är, hur vi beter oss och hur vi vill uppfattas av omvärlden. Här anas vår syn på oss själva, och framför allt i vilken riktning vi vill att vår kultur ska utvecklas. Meningarna lyfter fram vår vilja att befatta oss med omvärldens utmaningar.

    Värderingar genom attityder:
    Vi håller alltid vad vi lovar
    Vi ger det där lilla extra
    Vi bryr oss om varandra
    Vi vill göra gott